۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۹۷۵۲۲
آیت الله اعرافی:

مسؤولان از عربده دشمن نهراسند | حوزه برای تحقق محورهای گام دوم آمادگی دارد

مسؤولان از عربده دشمن نهراسند | حوزه برای تحقق محورهای گام دوم آمادگی دارد
امام جمعه قم بیانیه رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب را سبب امید واقعی به آینده دانست و برای تحقق محورهای این بیانیه راهبردی توسط حوزه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با قدردانی از حماسه آفرینی مردم ایران در 22 بهمن گفت: باید از ملت رشید، بصیر، مقاوم و آگاه سپاسگزار بود که 40 سال از گردنه ها عبور کردند و سختی ها را به جان خریدند اما همچنان پای انقلاب هستند.

وی افزود: سال ها دشمن از هر سو به سمت مردم حمله ور شد و آنها را مورد تهدید و تهاجم قرار داد و نسل جوان در معرض توطئه های بسیاری قرار گرفت، تحریم ها، جنگ و مشکلات و گرانی را به وجود آوردند تا ملت ایران را از راه خدا و اسلام و از آرمان انقلاب اسلامی جدا کنند اما مردم ایران وفاداری خود را ثابت کرده و با اسلام و آرمان های اسلام و انقلاب بیعت کردند.

مدیر حوزه های علمیه حماسه 22 بهمن را نشانه اوج آگاهی ملت دانست و اظهار داشت: دشمنان این حماسه را باور نمی کردند و دوستان انقلاب حیرت زده بودند؛ تحریم، گرانی، مشکلات، سختی ها و دشواری ها و هجمه های تبلیغاتی گسترده آمده بودند تا بگویند سال 97 سال یأس و ناامیدی ملت ایران و عقب نشینی از آرمان های الهی بوده و نسل جوان از همراهی انقلاب باز مانده است.

وی ادامه داد: همه سپاه شیطان به میدان آمده بودند اما ملت ایران اوج آگاهی خود را به منصه ظهور گذاشتند، این راهپمایی با شکوه و کم نظیر ایمانی و انقلابی نشان داد که انقلاب اسلامی و آرمان های الهی زنده است، مردم شگفتی بزرگی خلق کردند، امسال گام بزرگ انقلاب را پشت سر گذاشتیم و در ابتدای گام دوم هستیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به خیالات خام دشمن درباره 40 سالگی انقلاب ابراز داشت: ترامپ وعده ها داد و غربی سخن ها گفتند و افراد سست و ساده لوح عقب نشستند و سختی های بسیاری برای ملت به وجود آمد اما مردم در برابر همه آن ها ایستادند.

وی عنوان کرد: تمام مسؤولان و نهادهای، علمی، اجتماعی، خدماتی و قوای سه گانه از امروز در آغاز دومین گام انقلاب رسالتی سنگین تر دارند و وظیفه آن ها در منشور و بیان رهبر معظم انقلاب تصویر شده است، بدانیم که وظیفه ما بسیار خطیر است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد مسؤولان باید بدانند که تکیه بر نیروی لایزال ملت الهی داده اند و باید کمر همت را ببندند و شیوه های انقلابی و راه های جهادی را انتخاب کنند و مشکلات را از جلوی پای ملت بردارند، کارهایی شده که تشکر می کنیم اما کافی نیست و ملت ایران شایسته تکریم و خدمت روز افزون است.

وی اضافه کرد: مسؤولان در عرصه های داخلی و خارجی به ویژه در زمینه اقتصادی باید محکم تر و جهادی تر عمل کنند، ملت ایران شایسته این نیست که با این حجم گرانی ها مواجه شود و برای گوشت و مواد اولیه غذایی دچار تنگنا و سختی ها باشد، حرکت جهادی و انقلابی مسؤولان باید زندگی مردم را راحت تر کند.

آیت الله اعرافی با بیان این که ملت ایران صبور و مقاوم هستند، گفت: ملت ایران در 22 بهمن معادلات بزرگ جهانی را تشخیص دادند و محاسبه های داخلی و سختی ها را کنار گذاشتند و به آرمان های بلند و اقتدار اسلام و انقلاب اندیشیدند، امروز وقت این است که مسؤولان بیش از گذشته خدمت کنند.

وی افزود: مردم با حضور باشکوه در 22 بهمن به ترامپ، نتانیاهو و مزدوران وابسته آن ها و غرب اعلام کردند که انقلاب اسلامی ماندگار است و ریشه در اعماق فطرت مردم و جوانان دارد، نسل جوان به صورت با شکوه در تهران، قم و سراسر کشور پای آرمان های انقلاب آمدند، دشمنان باید عظمت ملت را ببینند، دشمنان باید از عظمت ملت درس بگیرند و از عهد شکنی و خیانت ها دست بردارند تا بشود با آن ها صحبت کرد اما اگر راه امروز خود را ادامه دهند سر آن ها به سنگ های سخت خواهد خورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: بعد از 40 سال مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن و کسب توفیقات چشمگیر، رهبر معظم انقلاب بیان جامع و منشور گام دو را صادر فرمودند.

وی ادامه داد: انتظار از حوزه، ملت ایران و مسؤولان و جوانان این است که این منشور و بیان راهبردی، حرکت آفرین و جامع را در دستور کار خود قرار دهند و همه باید این بیانیه را مطالعه دقیق کرده و بر مبنای آن فعالیت ها را برنامه ریزی کنند.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در این بیان به شیوه زیبا، گزیده و گویا توفیقات ملت ایران و دستاوردهای انقلاب را برشمردند، این توفیقات در حالی است که کشور با مانع های بزرگ مواجه بوده است، ایشان در پیام گام دوم آغاز عصر نوین را با انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار دادند.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی بر خلاف انقلاب های دیگر که در دهه های اول و دوم از پا در می آیند و منحرف می شوند، همچنان روی پا ایستاده است و هدف بزرگ تمدنی را تعقیب می کند، افتخار ملت ایران این است که پرچم تمدن سازی اسلام در عصر جدید بر دوش گرفته اند و گام دوم باید با هدف تمدن سازی و برداشتن گام های بلند آغاز شود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر وجود فرهنگ انقلابی و جهادی در همه عرصه ها خاطرنشان کرد: فرهنگ جهادی با همت بلند ملت و مسؤولان می تواند معجزه بیافریند، اقتصاد مقاومتی برخاسته از فرهنگ جهادی است.

وی اضافه کرد: روح انقلابی در روابط بین الملل می تواند عزت آفرین باشد، امروز مسؤولان، دولت، دستگاه دیپلماسی و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بدانند که در قضایای مختلف باید بر مبانی انقلاب تکیه کنیم و از عربده دشمنان و تهدید آن ها نهراسیم، اگر می خواهیم سندی را امضا کنیم باید تمام جوانب آن را بسنجیم و اگر می بینیم برای انقلاب و دوستان ما مخاطراتی ایجاد می کند باید محکم و قاطع ایستاده و از هیچ چیز نترسیم، این انتظاری است که 22 بهمن ایجاد کرده و ملت و دولت باید پای آرمان های اسلام و انقلاب بایستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که دولتمردان، مسؤولان و خادمان ملت در عرصه اقتصاد، فرهنگ و روابط خارجی باید محکم و قاطع باشند، گفت: مصالح و عزت انقلاب باید سنجیده شده و مسؤولان از هیچ چیز نهراسند.

وی افزود: آگاهی و بصیرت و امید واقعی به آینده از دیگر محورهای بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب است، محور علم و پژوهش مسأله مهمی است که باید قدم های بزرگتری درباره آن برداریم، ما در منطقه رشد روز افزونی در رشد علمی و پژوهشی داشتیم اما هنوز کافی نیست و باید به مرزهای دانش در همه رشته ها برسیم و از آن ها عبور کنیم.

امام جمعه قم  تأکید کرد: در حوزه معنویت اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض، استقلال و آزادی، عزت ملی و مرز بندی با دشمن باید بر مبنای فرمایشات رهبر انقلاب عمل کنیم؛ رهبری در بیانیه راهبردی تأکید دارند که به غیر از آمریکا و اسرائیل با کشورها با حکمت و خرد گفت وگو می کنیم اما موضع ما باید مقتدرانه باشد.

وی با اشاره به وقاحت اروپایی ها در زمینه وعده های بی نتیجه درباره برجام عنوان کرد: اروپایی ها چند ماه است که کشور را معطل کرده و عهدشکنی می کنند، در نشست ورشو سخنان یاوه ای بسیری زده شد اما بر خلاف طراحی های دشمن کسانی سخنان حق را بیان کردند؛ مرز بندی با دشمن و شجاعت برای تقابل ب آن باید در نهادها موج بزند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: ما به عنوان قم و حوزه علمیه آمادگی خود را برای تحقق محورهای گام دوم انقلاب اعلام می کنیم، نسل جوان ما در کشور مخاطب اول رهبر معظم انقلاب هستند و ایشان بارها مسائل و حل مشکلات را به نسل جوان باز گردانده اند، در این بیان مهم ما به عنوان حوزه آمادگی خود را اعلام می کنیم و نهادی حوزوی، دانشگاه و آموزش و پرورش باید پای کار بیایند تا این محورهای بلند آینده کشور را بسازد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
چه باید بکنیم تا بیانیه مهم راهبردی مقام معظم رهبری مدظله العالی در دهه حساس و حیاتی پنجم انقلاب اسلامی و در آغاز چله دوم انقلاب به سرنوشت سند چشم انداز ۱۴۰۴ مبتلا نگردد؟
مطابق فرمایش فرمانده کل سپاه پاسداران سرلشکر محمدعلی جعفری تنها راهکاری که به ذهن خطور می کند که امتحانش را در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در دوران سازندگی در دهه ۶۰ انقلاب نشان داده است راه اندازی و استفاده از گروه های جهادی مطالبه گر خواسته های مردم و امر به معروف و نهی از منکر از دستگاهها و مسئولین کشور در پایگاههای بسیج سراسر کشور توسط جوانان می باشد.
0
0